Garantie op producten


De garantie termijn op productie of materiaalfouten van onze producten kunt u vinden in de gebruiksaanwijzing van het desbetreffende product, u vind deze ook meestal op de website van het desbetreffende merk.

Tevens verwijzen wij u naar de regels die in de garantie voorwaarden vermeld staan.

Om te beoordelen of het product nog binnen garantietermijn zit is een aankoopbewijs noodzakelijk, zonder aankoopbewijs, geen garantie.


let op!

 -Garantie is niet van toepassing op aan slijtage onderhevige onderdelen zoals: pompmotor, lampen,                       afdichtingsrubbers, membranen enz. Deze kunnen als vervangonderdeel worden aangeschaft.   

 -Glasbreuk van aquaria, lampen, quartsbuizen etc. vallen nooit onder garantie.

 -Garantie is nooit van toepassing op schade veroorzaakt door installatiefouten, bedieningsfouten en gebrekkig   onderhoud.

 -De garantie vervalt wanneer er aan een product technische wijzigingen zijn aangebracht. Bijvoorbeeld: afknippen stekker, kabels inkorten, trafo vervangen door ander type, etc.     

 - U bent verantwoordelijk voor het correcte gerbuik en de correcte instalatie van de aangekochte goederen.

 raadpleeg hierbij steeds de handleiding geleverd bij de goederen. 

    


Garantie op vissen


Op alle vissen geven wij 24 uur garantie, om misbruik te voorkomen zijn er wel enkele spelregels. Hier proberen we in duidelijke bewoordingen uit te leggen hoe het garantiebeleid van onze winkel werkt en hoe u het kunt gebruiken wanneer u bij ons winkelt !

Wanneer kunt u aanspraak maken op garantie?

Wij doen ons uiterste best om uw vissen in goede gezondheid af te leveren, mocht er onverhoopt toch wat vervelends gebeuren binnen de 24 uur na aankoop en of bezorgmoment dan kunt u aanspraak maken op onze vis garantie..

  • Voorwaarden vis garantie om aanspraak te kunnen maken moet u wel voldoen aan onze vis garantie voorwaarden. Deze zijn echt niet moeilijk en behoren tot uw eigen verantwoordelijkheid. U komt langs met een flesje van uw aquarium water en neemt de dode vis mee, neem spoedig contact met ons op, en volg onze aanwijzingen.
  • Wij nemen een druppeltest af van uw aquarium water! Waarom een druppeltest?De meeste vissen worden ziek en gaan dood door verkeerde waterwaardes en of vervuiling. Daarom is het zeer belangrijk om die waardes nauwkeurig te meten. Wij hanteren dan ook de regel dat het aquarium water onder de volgende waterwaarden moet liggen! NO2 > 0,5 en NO3 > 50 en chloor 0. Een stripje is een indicatie en meet niet alle waardes onder andere de ammoniak waarde word hiermee niet gemeten. wij bevelen een Colombo testkoffer aan.
  • Mijn vissen zwemmen goed maar nieuwe gaan dood? testen onzin? Wij horen nog wel eens, mijn water is goed mijn vissen zwemmen oke waarom zal ik water testen, Ik probeer dat uit te leggen. Vissen die ooit zijn begonnen in goed vers water kunnen hele hoge "slechte"waterwaardes aan, omdat deze hiernaartoe zijn gegroeid, vissen die deze waardes niet gewend zijn kunnen deze plotselinge verandering niet aan. Daarom is en blijft water testen erg belangrijk .


Uitzonderingen op visgarantie


U bent zelf verantwoordelijk voor de leefomgeving van de vis en het vissen bestand. Zijn waterwaardes niet oke dan kunt U geen aanspraak maken op garantie. Worden uw vissen opgegeten omdat ze niet bij elkaar passen kunnen wij daar ook niets aan doen, en wij vergoeden alleen de aangekochte vissen, niet een geheel visbestand

Krijg ik mijn geld terug?

In bijna alle gevallen ontvangt u een nieuw exemplaar, geld terug doen we alleen in zeer uitzonderlijke gevallen.

  • De 24 uren zijn voorbij wat nu?Na de 24 uren vinden wij dat we wel kunnen stellen dat wij de visjes goed hebben afgeleverd, en het nu onder u eigen verantwoordelijkheid valt. Neemt niet weg dat wij U niet meer willen helpen, Maar van vergoeding kan geen sprake meer zijn .
  • Moet ik als klant altijd gelijk reageren?Er is altijd wel eens een visje die niet mee wil werken, Maar bij meer als 1 dode vis moet u zich wel zorgen gaan maken en ingrijpen. Wacht niet te lang anders kan de behandeling een lange kostbare weg worden


Ruilen of Retour


Vissen zijn uitgesloten van ruil en of retour recht vanwege hygiƫnische reden.